•  

     

    Coronaprotocol                                                                                           18 augustus 2020

     
    Ouders en bezoekers zijn gelukkig weer welkom op onze accommodatie.

    Aangezien we nog steeds gebonden zijn aan spelregels vanwege het Covid-19 virus hebben wij een aantal regels waar we ons allen aan dienen te houden op onze accommodatie.

    Onder andere voor de kantine en kleedkamers zijn er een aantal aanvullende afspraken van kracht.

    Lees onderstaande afspraken goed en neem de regels hiervoor in acht. Mocht dit, per ongeluk, een keer niet gebeuren, spreek elkaar er gerust op aan!

    De ontvangstruimte bij de kleedkamers is nog gesloten en slechts toegankelijk voor de mensen van Beheer, kader en scheidsrechters.

     

    Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop;

    • Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
    • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen.
    • Houd 1,5 meter afstand tot personen van 18 jaar of ouder (uitzondering tijdens het sporten en kinderen t/m 12 jaar)
    • Jeugd tot 18 jaar hoeft onderling geen afstand te houden. Zij houden wel de 1,5 meter afstand tot volwassenen.
    • Vermijd drukte.
    • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek van ons sportcomplex.
    • Schud geen handen.
    • Spelers en staf: voorafgaand aan de wedstrijd, training en tijdens rustmomenten dienen spelers boven de 18 jaar WEL 1,5 meter afstand van elkaar te houden, bv. in kleedkamers en kantine.
    • Trainers en leiders houden toezicht op de afspraken bij en rondom trainingen en wedstrijden.
    • Geforceerd stemgebruik of zingen langs het veld en spreekkoren is niet toegestaan.
    • In de tent bij de entree staat wordt u verzocht uw gegevens re registreren en uw handen te ontsmetten.
    • Ook bij de entree van het kleedgebouw en de kantine, staat een dispenser met desinfectiemiddel, gebruik deze bij het betreden van het gebouw.
    • U bent verplicht om de aanwijzingen van onze functionarissen op te volgen.

     

    Kleedkamers

    • Kom voor de training en ook bij (oefen)wedstrijden, zoveel mogelijk omgekleed naar de club.
    • Jeugd tot 13 jaar kan gebruik van de kleedkamer en de buitgenste douches. Jeugd van 13 tot 18 jaar mag gebruik maken van de kleedkamer en de buitenste douches. Zij houden 1,5 mter afstand tot volwassenen.
    • Per elftal (vanaf 18 jaar) zijn 2 kleedkamers beschikbaar,  max 8 personen per kleedkamer en max. 2 personen tegelijk douchen. Alleen de buitenste douches zijn beschikbaar.
    • Zo snel mogelijk omkleden/ douchen en kleedkamer schoon achterlaten. Tassen naar buiten en kleedkamersleutel op de plaats terughangen.
    • Indien van toepassing : materialen (ballen) afspoelen na gebruik en opruimen
    • I.v.m. de afstand van 1,5 meter worden er geen wedstrijdbesprekingen gehouden in de kleedkamer.
    • Bij binnenkomst heb je jouw handen (thuis) gewassen en/of gedesinfecteerd.
    • Verantwoordelijkheid voor juist gebruik van de kleedkamers ligt bij de trainer en leider.


    Ouders en toeschouwers

    • Wij mogen, zonder reserveringen, gezondheidscheck en toewijzen van plaatsen, maximaal 250 toeschouwers ontvangen (vol=vol). Voor binnen geldt maximaal 100 personen (dit is exclusief kader, officials, medewerkers en vrijwilligers).  
    • Ook hier geldt de 1,5 meter regel
    • Geforceerd stemgebruik of zingen langs het veld, zoals schreeuwen en spreekkoren, is niet toegestaan.

     

    Clubhuis en terras

    • Registratieplicht bij binnenkomst in clubhuis.
    • Entree via het terras, uitgang aan de achterzijde.
    • Let op en houdt rekening met de borden en aangegeven routing.
    • Na toiletbezoek (max. 2 personen) rechtsaf naar buiten en via de ingang weer naar binnen.
    • Iedereen moet zitten, minimaliseer rondlopen, biljarters gaan ook zitten indien zij niet spelen en vol=vol
    • Aan een tafel is plaats voor maximaal 4 personen conform stoelopstelling (meerdere tafels kunnen aaneen)
    • Stoelen laten staan, geen stoelen bijplaatsen of naast elkaar plaatsen. 1,5 meter afstand houden.
    • Bij bestellen/afrekenen ook afstand houden aan het buffet, s.v.p. aanwijzingen personeel opvolgen.
    • Als binnen alle stoelen bezet zijn, ga je naar buiten op het terras, naar de tent of naar huis (vol=vol).
    • Indien nodig kan er ook een team gebruik maken van de vide (boven) wel 1,5 meter afstand bewaren.
    • Buiten en in de tent ook de stoelen laten staan i.v.m. de afstand.
    • Picknicktafels kunnen door maximaal 6 personen gebruikt.
    • Om contacten te minimaliseren: per tafel 1 vaste persoon die de bestellingen aan de bar doet.
    • Maximaal 2 heren tegelijk in de heren toiletruimte (gebruik de buitenste urinoirs) en max 2 dames bij de dames toiletruimte.
    • Betaal zoveel mogelijk met de PIN.

     

    Wedstrijdvelden

    • Aangegeven route volgen, zoveel mogelijk afstand houden. Registratieplicht bij entree !  
    • Op de veldomheining staat de afstand aangegeven, niet in de rode gedeelten komen tenzij personen uit één huishouden.
    • Op de tribune staat aangegeven welke bankrijen beschikbaar zijn, houd 1,5 meter afstand.
    • Drankjes/snacks  mogen alleen in het clubhuis of op het terras genuttigd worden.

     

    We wensen iedereen weer ontzettend veel voetbalplezier het komende seizoen en doen een beroep op ieders gezond verstand inzake het corona-protocol.

    Samen krijgen we dit onder controle.

rfwbs-slide